Základní informace o poskytování odlehčovací služby Vám poskytne sociální pracovnice na telefonním čísle 558 417 309 nebo na mobilním čísle 731 659 187, případně e-mailu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., anebo osobně v sídle Penzionu pro seniory Frýdek-Místek na adrese Lískovecká 86, 738 01 Frýdek-Místek – po předchozím telefonickém dojednání termínu schůzky.
a) Podání žádosti o poskytnutí sociální služby
Před uzavřením smlouvy o poskytnutí sociální služby dochází k jednání o přijetí se zájemcem a podání písemné žádosti (viz Dokumenty ke stažení).
Jednání se zájemcem může probíhat:
- v místě aktuálního pobytu zájemce,
- v kanceláři sociálního pracovníka Penzionu pro seniory Frýdek-Místek, ul. Lískovecká 86,
- nebo na jiném předem dohodnutém místě.
Jednání se zájemcem probíhá vždy za účasti osoby (zájemce), která má o službu zájem. V případě omezení svéprávnosti zastupuje zájemce soudem ustanovený opatrovník, vždy však za přítomnosti samotného zájemce o službu.
Zájemce je seznamován o možnostech a podmínkách poskytování sociální služby. Na základě potřeb a přání zájemce jsou definovány jeho osobní cíle a vymezen Rozsah a způsob poskytování sociální služby, který je nedílnou součástí smlouvy o poskytnutí sociální služby.
V případě naplněné kapacity sociální služby je žádost zařazena do databáze (pořadníku) žadatelů. Zařazení do pořadníku žadatelů a následné uzavření smlouvy doporučí sociálně zdravotní komise ve složení: ředitel organizace, sociální pracovnice, vedoucí úseku péče o klienty, vrchní sestra. O zařazení do pořadníku žadatelů je zájemce písemně informován.
Důvody pro odmítnutí uzavření smlouvy:
- Poskytovatel neposkytuje sociální službu, o kterou osoba žádá, a to i s ohledem na vymezení okruhu osob v registru poskytovatelů sociálních služeb (cílová skupina).
- Nemá dostatečnou kapacitu k poskytnutí sociální služby, o kterou osoba žádá.
- Zdravotní stav osoby (zájemce) vylučuje poskytnutí sociální služby v domově pro seniory (zdravotní stav osoby vyžaduje poskytnutí ústavní péče ve zdravotnickém zařízení, nebo z důvodu akutní infekční nemoci, nebo chování osoby by z důvodu duševní poruchy závažným způsobem narušovalo kolektivní soužití).
- Osobě, která žádá o poskytnutí sociální služby, vypověděl Poskytovatel v době kratší než 6 měsíců před touto žádostí smlouvu o poskytování sociálních služeb a to z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy.
Zájemce bude vždy informován o vyhovění či nevyhovění žádosti. V případě odmítnutí žádosti, sociální pracovnice sdělí tuto informaci písemně s uvedením důvodu odmítnutí a poskytne informace o alternativním řešení v jiných sociálních službách.
b) Smlouva o poskytnutí sociální služby
Pokud dojde ke shodě mezi žadatelem a poskytovatelem sociální služby, tzn., že Penzion pro seniory Frýdek-Místek je schopen napomoci při naplňování potřeb zájemce a zájemce akceptuje podmínky poskytování těchto služeb, dochází k uzavření smlouvy o poskytování sociální služby.
Uzavřením smlouvy se upravují vztahy mezi žadatelem a Penzionem pro seniory Frýdek-Místek, tj. stanovují se bližší podmínky poskytování sociální služby.
Smlouva obsahuje: označení smluvních stran, ujednání o druhu sociální služby, rozsah a způsob poskytování služby, místo a čas poskytování služby, výši a způsob úhrady, ujednání o dodržování vnitřních pravidel, podmínky ukončení sociální služby, výpovědní důvody a výpovědní lhůty, doba platnosti smlouvy, závěrečná ustanovení.
Sociální pracovnice podrobně seznámí zájemce s obsahem smlouvy, adekvátním způsobem zájemce s omezením svéprávnosti či zájemce s poruchou zraku nebo sluchu.
Před uzavřením smlouvy žadatel předloží: nový posudek lékaře (pokud je původní staršího data), případně další dokumenty (rozhodnutí soudu o změně svéprávnosti, ustanovení opatrovníka apod.).
c) Informace o úhradách
Úhrada za poskytované služby je stanovena sazebníkem úhrad (viz. Formuláře ke stažení). Úhrada za odlehčovací služby je hrazena zálohově v den nástupu do pokladny poskytovatele. Ve výjimečných případech může být po dohodě s Poskytovatelem zaplacena úhrada na účet poskytovatele.
Při předem oznámené nepřítomnosti má uživatel nárok na vrácení příslušné části úhrady. Vratky za neodebranou stravu, ubytování a úkony péče, jsou součástí měsíčního vyúčtování, při ukončení pobytu jsou vyúčtovány a proplaceny v den ukončení pobytu nebo nejpozději do 15. dne od ukončení pobytu. Vratky jsou vyplaceny v hotovosti nebo na účet uživatele.
d) Pracovní postupy