Sazebník úhrad za ubytování a stravu: [ PDF ]
Žádost o poskytnutí pobytové sociální služby: [ PDF ]
Informace o zpracovávání osobních údajů: [ PDF ]
Souhlas se zpracováváním osobních údajů kontaktní osoby: [ PDF ]
Vyjádření lékaře: [ PDF ]

Základní informace o poskytování sociální služby v domově pro seniory Vám poskytne sociální pracovnice na telefonním čísle 558 417 309 nebo na mobilním čísle 731 659 187, případně e-mailu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., anebo osobně v sídle Penzionu pro seniory Frýdek-Místek na adrese Lískovecká 86, 738 01 Frýdek-Místek – po předchozím telefonickém dojednání termínu schůzky.

 

a) Podání žádosti o poskytnutí sociální služby

Před uzavřením smlouvy o poskytnutí sociální služby dochází k jednání o přijetí se zájemcem a podání písemné žádosti (viz Dokumenty ke stažení).

Jednání se zájemcem může probíhat:

  • v místě aktuálního pobytu zájemce,
  • v kanceláři sociálního pracovníka Penzionu pro seniory Frýdek-Místek, ul. Lískovecká 86,
  • nebo na jiném předem dohodnutém místě.

Jednání se zájemcem probíhá vždy za účasti osoby (zájemce), která má o službu zájem. V případě omezení svéprávnosti zastupuje zájemce soudem ustanovený opatrovník, vždy však za přítomnosti samotného zájemce o službu.

Zájemce je seznamován o možnostech a podmínkách poskytování sociální služby. Na základě potřeb a přání zájemce jsou definovány jeho osobní cíle a vymezen Rozsah a způsob poskytování sociální služby, který je nedílnou součástí smlouvy o poskytnutí sociální služby.

V případě naplněné kapacity sociální služby je žádost zařazena do databáze (pořadníku) žadatelů. Zařazení do pořadníku žadatelů a následné uzavření smlouvy doporučí sociálně zdravotní komise ve složení: ředitel organizace, sociální pracovnice, vedoucí úseku péče o klienty, vrchní sestra. O zařazení do pořadníku žadatelů je zájemce písemně informován.

Důvody pro odmítnutí uzavření smlouvy:

  • Poskytovatel neposkytuje sociální službu, o kterou osoba žádá, a to i s ohledem na vymezení okruhu osob v registru poskytovatelů sociálních služeb (cílová skupina).
  • Nemá dostatečnou kapacitu k poskytnutí sociální služby, o kterou osoba žádá.
  • Zdravotní stav osoby (zájemce) vylučuje poskytnutí sociální služby v domově pro seniory (zdravotní stav osoby vyžaduje poskytnutí ústavní péče ve zdravotnickém zařízení, nebo z důvodu akutní infekční nemoci, nebo chování osoby by z důvodu duševní poruchy závažným způsobem narušovalo kolektivní soužití).
  • Osobě, která žádá o poskytnutí sociální služby, vypověděl Poskytovatel v době kratší než 6 měsíců před touto žádostí smlouvu o poskytování sociálních služeb a to z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy.

Zájemce bude vždy informován o vyhovění či nevyhovění žádosti. V případě odmítnutí žádosti, sociální pracovnice sdělí tuto informaci písemně s uvedením důvodu odmítnutí a poskytne informace o alternativním řešení v jiných sociálních službách.

 

b) Smlouva o poskytnutí sociální služby

Pokud dojde ke shodě mezi žadatelem a poskytovatelem sociální služby, tzn., že Penzion pro seniory Frýdek-Místek je schopen napomoci při naplňování potřeb zájemce a zájemce akceptuje podmínky poskytování těchto služeb, dochází k uzavření smlouvy o poskytování sociální služby.

Uzavřením smlouvy se upravují vztahy mezi žadatelem a Penzionem pro seniory Frýdek-Místek, tj. stanovují se bližší podmínky poskytování sociální služby.

Smlouva obsahuje: označení smluvních stran, ujednání o druhu sociální služby, rozsah a způsob poskytování služby, místo a čas poskytování služby, výši a způsob úhrady, ujednání o dodržování vnitřních pravidel, podmínky ukončení sociální služby, výpovědní důvody a výpovědní lhůty, doba platnosti smlouvy, závěrečná ustanovení.

Sociální pracovnice podrobně seznámí zájemce s obsahem smlouvy, adekvátním způsobem zájemce s omezením svéprávnosti či zájemce s poruchou zraku nebo sluchu.

Před uzavřením smlouvy žadatel předloží: doklad o výši příjmu (důchodový výměr, případně doklady o jiných příjmech), doklad o výši příspěvku na péči, nový posudek lékaře (pokud je původní staršího data), případně další dokumenty (rozhodnutí soudu o změně svéprávnosti, ustanovení opatrovníka apod.).

 

c) Informace o úhradách

Úhrada za poskytované služby je stanovena sazebníkem úhrad (viz. Dokumenty ke stažení). Úhrada služeb probíhá bezhotovostně na účet poskytovatele nebo v hotovosti do pokladny poskytovatele do 25. dne v měsíci, za který je služba poskytována.

Při předem oznámené nepřítomnosti má uživatel nárok na vrácení příslušné části úhrady. Vratky jsou vyplaceny v hotovosti nebo na účet uživatele nejpozději do 15. dne kalendářního měsíce následujícího po kalendářním měsíci, za nějž přeplatek vznikl.

Domov pro seniory je součástí organizace Penzion pro seniory Frýdek-Místek, příspěvková organizace se sídlem Lískovecká 86, 738 01 Frýdek-Místek, kterou zřizuje Statutární město Frýdek-Místek. Domov pro seniory poskytuje celoroční pobytové služby uživatelům, kteří se ocitli v nepříznivé sociální situaci zejména z důvodu věku, jejichž situace vyžaduje pravidelnou pomoc jiné fyzické osoby.

 

Poslání

Prostřednictvím pobytové služby domova pro seniory poskytujeme pomoc a podporu uživatelům, kteří již nemohou žít ve svém vlastním domácím prostředí. Uživatelům vytváříme důstojné, bezpečné a vlídné prostředí a zajišťujeme důslednou ochranu jejich práv. Poskytování pomoci a podpory vychází z individuálně určených potřeb uživatelů a usiluje o motivující a aktivní působení na uživatele tak, aby prožili plnohodnotné stáří ve společnosti nejen svých vrstevníků, ale i v běžné společnosti.

 

Základní činnosti

Domov pro seniory Penzionu pro seniory Frýdek-Místek, příspěvková organizace poskytuje následující základní činnosti:

  • poskytnutí ubytování,
  • poskytnutí stravy,
  • pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu,
  • pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygieny,
  • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
  • sociálně terapeutické činnosti,
  • aktivizační činnosti,
  • pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí,
  • základní sociální poradenství,

 

Cílová skupina

Sociální služba je určena seniorům z Frýdku-Místku a obcí okresu Frýdek-Místek od 60 let věku, kteří mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž situace vyžaduje pravidelnou pomoc jiné fyzické osoby.

Službu neposkytujeme z těchto důvodů:

  • Neposkytujeme sociální službu, o kterou zájemce žádá, a to i s ohledem na cílovou skupinu uvedenou v Registru poskytovatelů sociálních služeb (např. osobní asistence ...).
  • Nemáme dostatečnou kapacitu k poskytnutí sociální služby, o kterou zájemce žádá.
  • Pokud zdravotní stav zájemce vyžaduje poskytnutí ústavní péče ve zdravotnickém zařízení.
  • Pokud zájemce není schopen pobytu v domově z důvodu akutní infekční nemoci.
  • Pokud by chování zájemce z důvodu duševní poruchy závažným způsobem narušovalo kolektivní soužití (osoby vyžadující specifickou péči v zařízení jiného typu, kterou bychom nemohli odborně a kvalitně zajistit).
  • Pokud zájemce, který žádá o poskytnutí sociální služby, byl uživatelem v domově pro seniory a v době kratší než 6 měsíců mu byla vypovězena smlouva z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy.

 

Cíle domova pro seniory

  • Vytvářet uživatelům důstojné, bezpečné a klidné prostředí.
  • Podporovat uživatele v zachování maximální míry samostatnosti v péči o svou osobu (např. v oblasti hygieny, stravování, oblékání, pohybu) v návaznosti na jejich individuálně určené potřeby.
  • Podporovat uživatele v samostatném rozhodování a uplatňování vlastní vůle.
  • Aktivně podporovat uživatele v kontaktu s přirozeným prostředím (vycházky, nákupy, společenské akce apod.).
  • Podporovat uživatele v udržování kontaktů s rodinnými příslušníky, přáteli, známými.

 

Zásady služby

  • Ochrana lidských práv a základních svobod uživatelů – hájíme oprávněné zájmy všech uživatelův rámci naplňování jejich potřeb a respektujeme jejich svobodnou vůli.
  • Zachování důstojnosti a soukromí uživatelů – chráníme intimitu a soukromí uživatele.
  • Rovný přístup k uživatelům – respektujeme názory uživatelů, uživatel je rovnocenným partnerem.
  • Individuální přístup dle potřeb každého uživatele – respektujeme vlastní vůli uživatele, reagujeme na jeho specifické potřeby a přání, provázíme uživatele v jeho konkrétní životní situaci.
  • Podpora uživatelů v sociálním začleňování – využívání běžných služeb veřejnosti, spolupráce s dobrovolníky, studenty, zajišťujeme canisterapii, muzikoterapii.
  • Spolupráce s rodinami uživatelů – spoluúčast na akcích, neomezené návštěvy, pobyty uživatelů mimo domov.
  • Zachování mlčenlivosti a diskrétnosti – osobní a citlivé údaje uživatelů neposkytujeme neoprávněným osobám.

 

Kapacita a rozsah poskytované sociální služby

Kapacita služby je pro 14 uživatelů 24 hodin denně.

 

Dotace

Dotačně se podílí každoročně na registrované službě Moravskoslezský kraj (kapitola 13 305).